"Wybór firmy audytorskiej na przeprowadzenie audytu w projekcie GREEN-3" (format: pdf, rozmiar: 124 kB)
Zapytanie ofertowe na przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu
1. Zamawiający:
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska ul. Pułaskiego 10, 70-322 Szczecin
2. Przedmiot zamówienia:
usługa audytu zewnętrznego, stanowiącego niezależne potwierdzenie prawidłowości realizacji projektu: Inicjatywa Nr FWD-GREEN-3 pt. „Synergiczne domieszkowanie ditlenku tytanu za pomocą metali i niemetali w celu wytworzenia wodoru w świetle UV i Vis" finansowanego ze środków Funduszu Współpracy Dwustronnej, „FWD”, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.
3. Miejsce przeprowadzenia audytu:
Audyt zostanie przeprowadzony w miejscu realizacji projektu, tj. w siedzibie Zamawiającego – Promotora Projektu.
4. Cel audytu Projektu:
wydanie certyfikatu w postaci raportu o:
- rzetelność danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentacji związanych z realizowanym projektem;
- poniesienie wydatków i osiągniecie oczekiwanych rezultatów audytowanego projektu, zgodnie z wymaganiami określonymi w decyzji lub umowie w sprawie projektu, a także w dokumentach programowych i dokumentach konkursowych;
- prawidłowość dokumentowania i księgowania transakcji w księgach prowadzonych odrębnie dla danego projektu.
Audyt powinien obejmować przede wszystkim:
- osiągnięcie celu projektu i zgodność realizacji projektu z umową w sprawie projektu,
- prawidłowość rozliczania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadność oraz sposób ich udokumentowania i ujęcia w ewidencji księgowej,
- płatność wydatków związanych z projektem,
- rzetelność i terminowość sprawozdań z realizacji projektu,
- terminowość rozliczania otrzymanych środków na realizację projektu,
- sposoby monitorowania celów projektu,
- sposób przechowywania i zabezpieczania dokumentacji projektowej,
- przestrzeganie przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych oraz dyscyplina finansów publicznych.
Podczas audytu powinny zostać zweryfikowane wszystkie poniesione wydatki, pozwalające wykonawcy audytu zewnętrznego wydać wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie.
5. Całkowita wartość dofinansowania projektu: 1 147 500 zł
6. Wartość projektu podlegająca kontroli: 573 750 zł
7. Okres realizacji projektu:
01.09.2023-31.08.2024
7. Termin realizacji zamówienia
Usługę należy wykonać w terminie 01-05.07.2024
8. Kwalifikacje Wykonawcy audytu zewnętrznego
1. Audyt przeprowadza audytor, który:
- spełnia wymogi określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. Poz. 2077 z późn. Zm.),
- jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej będącą pracodawcą osób, o których mowa w pkt. 1, którego zadaniem jest przeprowadzenie audytu.
2. Audytorem nie może być:
- podmiot zależny od badanej jednostki,
- podmiot, który przeprowadził badanie sprawozdania finansowego audytowanej jednostki w ciągu trzech lat poprzedzających audyt
9. Kryteria wyboru: najniższa cena brutto – 100 %
Cena zaproponowana i ustalona w ofercie jest ceną brutto (zawierającą obowiązujący podatek VAT) i musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia. Cena ofertowa podana przez wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w PLN.
10. Warunki płatności
Na podstawie faktury, płatnej w terminie 14 dni od dnia wystawienia, przelewem na rachunek bankowy wskazany w fakturze.
Faktura zostanie wystawiona przez wykonawcę po przyjęciu przez Zamawiającego raportu końcowego z audytu projektu wraz z opinią w zakresie przeprowadzonego audytu projektu i jej uzasadnieniem.
11. Inne elementy związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
1) W wyniku przeprowadzenia audytu projektu, Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu:
a) wstępny raport z audytu projektu wraz z opinią w zakresie przeprowadzonego audytu projektu i jej uzasadnieniem do dnia 19.07.2024
b) końcowy raport z audytu projektu wraz z opinią w zakresie przeprowadzonego audytu projektu i jej uzasadnieniem do dnia 31.07.2024
przy czym Zamawiający ma prawo odnieść się/wnieść uwagi i zastrzeżenia do wstępnego raportu z audytu projektu wraz z opinią w zakresie przeprowadzonego audytu projektu i jej uzasadnieniem, a Wykonawca, o ile będą one zasadne, ma obowiązek je uwzględnić w końcowym raporcie z audytu projektu wraz z opinią w zakresie przeprowadzonego audytu projektu.
2) Przyjęcie przez Zamawiającego raportu końcowego z audytu projektu wraz z opinią w zakresie przeprowadzonego audytu projektu i jej uzasadnieniem nastąpi za pisemnym potwierdzeniem przyjęcia raportu.
3) Raport z przeprowadzonego audytu projektu powinien obejmować okres od dnia rozpoczęcia realizacji projektu do momentu rozpoczęcia audytu zewnętrznego.
12. Termin złożenia ofert:
Ofertę należy złożyć mailowo na adres: mzendelek@zut.edu.pl. Termin składania ofert upływa dnia 11.06.2024 o godz. 12:00
13. Termin wyboru oferty
Wybór oferty nastąpi do dnia 12.06.2024r.
14. Osoby uprawnione do kontaktu z oferentami: dr hab. inż. Iwona Pełech, e-mail: iwona.pelech@zut.edu.pl; Marlena Żendełek, e-mail: mzendelek@zut.edu.pl tel. 914494730
15. Audytor jest zobowiązany do zachowania tajemnicy i nieujawniania tajemnic firmowych badanego podmiotu, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
16. Audytor jest zobowiązany do udzielenia Instytucjom finansującym projekt oraz osobom upoważnionym przez te Instytucje wyjaśnień w zakresie objętym audytem.