KANCLERZ
- Kanclerz mgr Adrianna Gudzowska kieruje administracją i gospodarką uczelni, podejmuje decyzje dotyczące mienia w zakresie zwykłego zarządu, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych w ustawie lub statucie dla organów uczelni.
- Kanclerz podlega bezpośrednio rektorowi.
- Kanclerz realizuje swoje zadania przy pomocy:
- kwestora, który jest zastępcą kanclerza;
- zastępcy kanclerza ds. techniczno-gospodarczych;
- kierowników komórek administracji bezpośrednio podporządkowanych, którym ustala zakres obowiązków i kompetencji, z wyłączeniem kwestora, którego obowiązki i uprawnienia jako głównego księgowego regulują odrębne przepisy.
- Do obowiązków i kompetencji kanclerza należy w szczególności:
- w zakresie organizacji pracy administracji:
- organizowanie i koordynowanie oraz nadzorowanie pracy komórek oraz pracowników administracji bezpośrednio mu podporządkowanych, a w pionach organizacyjnych podległych rektorowi i prorektorom oraz kwestorowi, na wydziałach i w jednostkach pozawydziałowych – w uzgodnieniu z kierującymi pionami i kierownikami jednostek,
- wydawanie poleceń służbowych, regulaminów i instrukcji w zakresie nadzoru funkcjonalnego nad działalnością gospodarczo-administracyjną i finansową;
- w zakresie spraw pracowniczych:
- wnioskowanie do rektora w sprawach kadrowych pracowników bezpośrednio mu podległych,
- opiniowanie wniosków kadrowych kierowników jednostek w stosunku do pracowników obsługi,
- sprawowanie nadzoru nad zapewnianiem podległym pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
- sprawowanie nadzoru nad dyscypliną pracy pracowników administracji i obsługi, w tym nad właściwym rozkładem czasu pracy;
- w zakresie prowadzonej przez uczelnię działalności socjalnej – administrowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i w tym zakresie podejmowanie decyzji w imieniu rektora jako pracodawcy, także w odniesieniu do związków zawodowych;
- w zakresie spraw inwestycyjnych i remontowych sprawowanie nadzoru nad całością spraw, a w szczególności:
- przedstawianie rektorowi propozycji planu inwestycji i remontów finansowanych przez jednostki oraz inwestycji i remontów finansowanych ze środków centralnych, przy uprzednim uzgodnieniu tych planów z kierownikami jednostek,
- zawieranie umów o roboty budowlane, remontowe i inwestycyjne, w odniesieniu do których przyznane zostały środki finansowe,
- nadzorowanie przygotowania, realizacji i odbioru robót budowlanych, w tym ich rozliczenie;
- w zakresie zamówień publicznych
- nadzorowanie przygotowania stosownych procedur wewnętrznych umożliwiających przeprowadzenie udzielania zamówień publicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawowymi,
- w odniesieniu do zamówień na roboty budowlane, związanych z eksploatacją i utrzymaniem nieruchomości oraz sprawami socjalno-bytowymi:
- odpowiadanie za ich planowanie,
- akceptowanie trybu zamówienia publicznego,
- podejmowanie decyzji przewidzianych dla rektora w przepisach wewnętrznych dotyczących realizowania zamówień publicznych,
- w odniesieniu do zamówień publicznych innych, niż wyżej wymienione, odpowiadanie za planowanie, przygotowanie i przeprowadzenie postępowania na zamówienie publiczne;
- w zakresie gospodarki mieniem uczelni:
- zarządzanie mieniem uczelni, a w przypadku mienia będącego w dyspozycji jednostek organizacyjnych – za pośrednictwem kierowników tych jednostek,
- zapewnianie prawidłowej eksploatacji budynków, a w odniesieniu do budynków użytkowanych przez poszczególne jednostki organizacyjne uczelni – w uzgodnieniu z ich kierownikami, w szczególności zaś zapewnianie:
- ciągłej dostawy mediów,
- dozoru obiektów,
- przeglądów technicznych obiektów budowlanych,
- właściwego zabezpieczenia warunków BHP, przeciwpożarowych itp.
- nadzorowanie racjonalnej gospodarki mieniem, w tym zawieranie umów najmu lub dzierżawy, składników mienia w zakresie niezastrzeżonym dla organów uczelni albo kierowników danych jednostek organizacyjnych,
- ustalanie, w porozumieniu z właściwymi ciałami opiniotwórczymi, jeżeli jest to wymagane przepisami wewnętrznymi, stawek odpłatności za korzystanie ze składników mienia przez osoby trzecie,
- podejmowanie decyzji w zakresie gospodarki środkami trwałymi i materiałami, dotyczącymi:
- likwidacji i przeceny środków trwałych i materiałów do kwoty 20.000 zł,
- sprzedaży zbędnych środków trwałych, przedmiotów i materiałów do kwoty 20.000 zł,
- akceptacji protokołów komisji likwidacyjnej oraz zatwierdzanie rozliczeń i obciążeń za wynikłe różnice inwentaryzacyjne,
- ustalania rejonów majątkowych i powoływania komisji likwidacyjnych dla rejonów.
- w zakresie organizacji pracy administracji: